ORTODONTİK TEDAVİDE YAŞIN TEDAVİ SÜRESİNE ETKİSİ

Ortodontik tedavilerde yaşın etkisi var mı?

Ortodontik tedavilerin tedavi süreçlerinin ve iyileşme dönemlerinin en önemli faktörlerinden bir tanesi kişinin yaşıdır. Genç yaşlarda uygulanan diş teli tedavileri diğer yaş gruplarına nazaran daha erkenden çıkarlar. Özellikle çocukluk döneminde başlanılan ortodontik tedavi süreleri daha kısadır. Çocuk yaşlarda uygulana diş teli tedaviler en fazla 1,5 yıl gibi kısa bir zaman sürmekte iken ilerleyen yaşlarda uygulanan tedaviler kimi zaman 2 ya da 3 katı süreler alabilmektedir. Hatta kimi durumlarda da ileriki yaşlarda tedaviler cerrahi müdahaleler gerekebilmektedir.

Ortodontik Tedavilere Kaç Yaşında Başlamak Gerekir?

Ortodontik rahatsızlık kendini göstermeye başladığı ve kişinin konforunu olumsuz yönde etkilediği her yaşta ortodontik tedaviler uygulanabilir. Fakat erken yaşlarda başlanılan ortodontik tedaviler daha başarılı ve daha kısa sürelerde sonuca ulaşır. Eğer tedavi yapılacaksa bunun için ileriki yaşları beklemek doğru olmayacaktır.

Ergenlik dönemi dişlerin gelişmeye değişmeye başladığı dönemlerdir.  Bu sebeple 10 ile 14 yaşları arası ortodontik tedaviler için ideal başlama yaşlarıdır. Bu dönemlerde diş anatomisi şekillenmeye başladığından kontrol altına alınması daha kolay olur. Ayrıca ağız içinde damak darlığı şeklinde sorunlar varsa çocukluk yaşlarında müdahale edilmesi hem daha doğru hem daha kolay olmaktadır. Damak darlığı tedavisi için kullanılan aparatlar ileriki yaşlarda çocukluk dönemine oranla başarı sağlamaz. Bu sebeplerden ötürü çocukluk dönemi ortodontik tedaviler için önerilen uygun zaman dilimleridir.

Diş Telleri En Geç Hangi Yaşlarda Takılmalıdır?

Teknolojik gelişmelerin hızlı ve ivmeli bir şekilde ilerlemesi ve diş hekimliği konularında da yaygın bir şekilde uygulama alanı bulması ağız ve diş sağlığı konularında sorun yaşayan kişilerin sorunlarına çözüm bulmaları konusunda mutlu ediyor.

Ağız içinde bulunan dişlerin çapraşık halleri ya da dizlimdeki yanlış pozisyonları rahatsızlık verici bir durumdur. Ortodontik tedavilerin uygulamaya başlandığı ilk dönemlerde yaş oldukça önemli bir faktör olarak kendini göstermekte idi. Lakin gelişen teknoloji ve yeniliklerle beraber bu kısıtlamalar ortadan kalktı. Her yaşta uygulanabilir duruma gelen ortodontik tedaviler sadece 8 yaş altındaki çocuklar için önerilmemektedir. Gelişen teknoloji sayesinde 40-45 yaşlarında bile gönül rahatlığı ile ortodontik tedaviler uygulanabilmektedir.